Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Surprise!

Publicerad 2012-09-30 23:31:00 i Allmänt,

Överraskning när jag kom hem:
  • Titta, vi har fått ett nytt matbord, kul!
  • Undrar om det är hyresvärden eller min roomie som har möblerat om?
  • Märkligt, var har hon ställt undan all mat?
Hmm, det kan väl inte vara så att...
Varför ser det inte ut som vanligt i vår lägenhet?
 
OMG! Jag befinner mig en våning ner i någon annans lägenhet! Hur tusan har jag lyckats göra exakt samma sak som i Linköping? Och hur har jag lyckats låsa upp med nyckeln till min lägenhet?

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-10-01 07:06:56

Hahaha lyckades du fly innan någon såg dig eller blev du påkommen av en snygg granne? Förstår inte varför du utlämnar de viktigaste detaljerna!:P

Svar: Haha, eftersom det bara bor tjejer i min korridor måste jag ju säga att killen var desto snyggare (värdare att göra inbrott där). Den här gången blev jag inte påkommen av de boende men har fastnat på en videokamera som sitter i korridoren, ooops!
None None

Postat av: elin

Publicerad 2012-10-01 09:34:58

Härligt med överaskningar ;)

Postat av: Eline

Publicerad 2012-10-01 10:52:12

Haha jag råkade låsa upp nån annans skåp på gymmet med min egen nyckel en gång :p
sv: jag förstår dig helt, vi har lätt den bästa chokladen här och jag saknade den också jättemycket när jag var i Brasilien i tre månader!

Svar: Är det sant? Helt sjukt att nycklarna passar till flera skåp, kan inte vara svårt att göra inbrott på ett gym där det finns flera hundratals skåp, en tjuvs paradis?
None None

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-01 15:03:25

Haha det där hände mig med för någon vecka sen!! Jag gick in i köket och bara "oj här har någon städat, så rent och fint, gud vad bra!" Sen hälsar jag på tjejen som sitter i soffan och tänker att det måste vara någon kompis till någon av mina roomisar. Sen vandrar jag vidare till mitt rum och försöker låsa upp dörren, men det går inte, och jag fattar ingenting. Då går jag tillbaka till köket för att fråga tjejen om hon vet om någon har gjort något med min dörr, och ungefär här inser jag att jag har hoppat av hissen en våning tidigare än vad jag skulle gjort.. Inte alls pinsamt..

Svar: Haha, är det sant? Då är vi två om det, man känner ju sig helblåst! Blir nästan rädd för oss själva eftersom vi är så himla disträa, tänker på nåt annat eller? Nej nej, inte alls pinsamt ;)
None None

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-10-03 21:02:22

Hmm, undrar hur många som lyckas göra det där TVÅ gånger...!:) Pinsamt? Panik?

Svar: Haha, ja du, jag verkar ju lyckas iaf ;)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela