Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Dagens chock!

Publicerad 2012-09-05 05:38:00 i Allmänt,

I sportbutiken vid fotbollsskoavdelningen:
 
Jag: Jag skulle vilja prova de här skorna två storlekar mindre.

ExpeditVi har inte så små storlekar på skorna i det normala sortimentet. Du får kolla bland barnmodellerna istället.
Fotbollsskor = TACOS på spanska, lustigt va?
 
Seriöst, jag skämtar inte! Trots att jag känner mig som en jätte längdmässigt här i Mexico var jag tvungen att köpa skor från barnavdelningen. Antingen har mexikanare extremt stora fötter i förhållande till sin längd, eller så är det mycket ovanligt med tjejer som spelar fotboll...
 
Var även tvungen att införskaffa blå t-shirt och strumport inför morgondagens träning, skollagets färger
 

Gusk i mitt <3 Känns som att jag är lite otrogen när jag överger 10-årig gul kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela