Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Vilken tid i vems tid ska vi prata?

Publicerad 2012-10-29 04:40:00 i Allmänt,

När jag pratar med kompisar i andra länder brukar vi utgå från svensk tid. Tidsskillnader mellan länderna gör det ofta svårt att hitta passande tider. Det blir inte lättare när:
 
  1. Man får reda på att Sverige bytte till vintertid idag (suck!)
  2. Planerar om
  3. Får reda på att även Skottland bytte till vintertid idag (dubbelsuck!)
  4. Planerar om
  5. Inser att även Mexico bytte till vintertid idag (Trippelsuck!)
Inför kommande år ska jag aldrig planera utlandssamtal i närheten av vinter-/sommartidsomställningen!

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2012-10-31 18:03:47

Har du planerat att prata med oss i USA så bör du veta att här har de inte bytt till vintertid än. Bara 8 timmars tidsskillnad. Lycka till med alla tentor! kram från alla oss i Sacramento

Svar: Juste, mamma sa det. Då borde det bara skilja 1 timme oss nu då? Jag åker iväg till Playa del Carmen om några dagar så får se hur allt blir med internet/skypande/bloggande.
Kram till er alla!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela