Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Därför älskar jag att jobba med killar!

Publicerad 2012-10-14 20:02:00 i Allmänt,

Vet ni varför jag älskar att vara i en laborationsgrupp med endast killar?
Victoria = Oteknisk till 110%. Det funkar inte! Ska jag trycka här? Kan den göra illa mig?
Killar = Själsfrände med maskiner och alla slåss om att få svarva/såga/borra osv.
 
Superbra kombination! Jag slipper oftast göra någonting och de är glada att en person mindre vill arbeta vid maskinerna.
 
(Tidsinställt inlägg)

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-14 21:36:22

Haha jag kan inte annat än att hålla med!! (sen har jag ju inte så mycket till val eftersom jag i 5 fall av 6 alltid är ensam tjej i de kurser som jag läser..)

Svar: Haha, visst är det så! Nej, känns som att det inte är speciellt vanligt med tjejer på ingenjörsutbildningar utomlands, Sverige måste ligga i framkanten jämställdhetsmässigt ;)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela