Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Skulle jag tycka att det är roligare att betala?

Publicerad 2012-10-10 09:25:00 i Allmänt,

Vanlig konversation med utbytesstudenter efter att jag förhandlat och avböjt en affär med gatuförsäljare:

utb.stud: Varför köpte du den inte?
jag: Fick inte varan till rätt pris.
utb.stud: Men det är ju fortfarande jättebilligt för dig! 
jag: Ja, det stämmer.
utb.stud: Men då fattar jag inte? Varför kunde du inte betala 5 kr mer?
jag: Jag vill ha det till marknadspris, oavsett om det är dyrt eller billigt i min valuta! Oavsett om jag pratar med spansk brytning eller inte, så blir inte örhängena snyggare eller fulare för det!
utb.stud: Har aldrig tänkt så, men det är ju sant.
Vettig kvinna som till slut insåg att det var bättre att sänka priset för att få sina varor sålda, än att gå miste om intäkt
Vet egentligen inte om jag ville ha salladsbestick, men när jag tyckte att jag "vunnit" förhandlingen kunde jag ju inte hoppa av.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela