Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

PINSAMT

Publicerad 2012-10-17 21:22:00 i Allmänt,

Samtal med svenske Jonas:
 
Jag: Vad skulle man rekommendera utbytesstudenter i Sverige att se?
Jonas: Norrland är ju jättevackert. Har du varit vid Höga kusten?
Jag: Nej. Det ligger längs Norrlands kust va?
Jonas: Ja precis.
Jag: På väst- eller östkusten? Kanske skulle åka dit någon gång.
Jonas: Men Victoria, östkusten givetvis! Norge gränsar ju på västra sidan!
Jag framstod ju helblåst! Nog för att geografi inte är min starka sida, men det där visste ju till och med jag egentligen! 

Kommentarer

Postat av: Eva Larsson

Publicerad 2012-10-22 18:12:05

Det där måste jag ta upp med mamma, hon som är geografilärare... Det är dessutom ganska nära trakterna där jag växt upp så det känns som väldigt viktig kunskap...

Vad duktig du är på att uppdatera bloggen!

/Eva

Svar: Hahaha, jag skyller på mammas bristfälliga utlärningskunskaper! Du får skälla ut henne i personalrummet nästa gång :)
Hoppas allt är bra med dig och familjen!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela