Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Nu reder vi ut det här!

Publicerad 2012-10-30 09:37:00 i Allmänt,

För att ni inte ska tro att jag är dum i huvudet kan jag upplysa att "Chile" är dels ett land, men även den spanska stavningen för en stark grönsak som mexikanare är väldigt förtjusta i!
Kunskap från wikipedia:

Chile är ett land i Sydamerika och har inget samband med chili. Men chili på spanska är chile. På svenska kan man säga både chilepeppar och chili. Chili är det ordet som används mest. Men den stavningen motverkas något, eftersom det också ofta används som ett kort namn för maträtten "chili con carne".

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-10-30 16:19:08

I gar at vi chili con carne har i Sacramento! Den blev nog mest pa mitt satt, men starkt anda! Allt bara bra har! Alla halsar till dej!

Svar: Vad gott! Hälsa tillbaka! :)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela