Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Jordbävning

Publicerad 2012-11-15 22:08:00 i Allmänt,

Om ni har läst i tidningen om jordbävningen kan jag meddela er att allt är bra med mig, en annorlunda natt däremot!
Vaknade vid 03.20 av att dörren till mitt rum smällde fram och tillbaka samtidigt som sängen vibrerade, kändes som när man åker fort på en urusel väg i en skruttig bil. I halvt sovande tillstånd ställde jag mig i dörröppningen och väntade ut de värsta skakningarna. Ganska äcklig känsla när man känner sig vinglig och yr, skulle lika gärna kunna vara stupfull, skillnaden är att man är totalt skarp i huvudet. En liten stund senare sprang vakterna runt och bankade på ytterdörrarna att alla var tvungna att utrymma huset.
Några trötta tjejer på väg in igen efter klartecken att allt var ok

Nästan tur att jag sov och därför knappt var vid medvetande, annars hade jag nog blivit rädd. Har varit med om mindre jordbävningar tidigare som jag också har märkt av, men detta var utan tvekan den största!

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2012-11-16 23:19:43

Du får verkligen vara med om lite av allt! Kanske inte så kul upplevelse med jordbävning. Hoppas att det håller sig lite lugnt på den fronten under resten av din tid i Mexico. Kram Charlotta

Svar: Ja, verkligen annorlunda och lite läskigt. Kanske låter konstigt, men känns ändå nästan lite "roligt" att ha varit med om eftersom allt gick bra och vad jag vet har ingen skadats. Hoppas ni har haft ett mysigt födelsedagsfirande för 10-åringen! Kram
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela