Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Öhh, läxor, vad är det???

Publicerad 2012-08-15 18:26:58 i Allmänt,

Här på TEC har jag ca 3 läxor/vecka i varje ämne. Eftersom jag läser 6 ämnen samtidigt är läxekvation:
 
3*6 = 18 läxor/vecka. Horribelt!
 
 Förstår inte vitsen med läxor "bara för att..." Har aldrig varit en större plugghäst än nu!
 
Föredrag en metod som fungerar utmärkt för mig i Sverige:
 
Tentaplugg:
- Lev livet under terminerna och plugga dygnet runt sista veckan!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-08-15 20:33:48

Haha, tror det här är bra övning för dig viccan ;) men nu till den viktiga frågan; hinner du med dina beryktade powernaps på håltimmarna/lunchen?? ;)

Svar: Haha, skoja inte! Fortsätter jag så i Linkan blir det garanterat 5:or i alla ämnen ;)
Du känner mig väl! Måste erkänna att det händer att jag åker hem på håltimmarna när jag börjar kl 07.00 för att powernapa, ja! ;)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela