Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Läxor eller pyramider?

Publicerad 2012-08-16 07:05:00 i Allmänt,

Läxor kan man göra nattetid. Pyramider ser jag helst i dagsljus. Blev därför ett spontanbesök till Cholula idag, 15 minuters bilväg från skolan. 
Rocio och två fransyska backpackers på väg till pyramiden
 
Öhh, var är pyramiden? Tydligen finns det en enorm pyramid i och under denna kulle. Ingen vet hur stor den är under marken! Högst upp i den byggdes en kyrka.
 
 Man kunde se delar av pyramiden utifrån.
 
Dagens träningspass
 
Jeans och en fullproppad datorväska var inte optimalt. Men det kallas spontanitet!
 
Högst upp på pyramiden
 
Utsikt. Notera snön på bergen!
 
Och så skulle man neråt och fortsätta med läxorna...

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2012-08-16 08:30:13

Heja Victoria! Kul att göra spontana små utflykter och besök! Du ser ganska välklädd ut i värmen förstås!! Extra motion med datorväska på axeln. Vad vackert det är överallt!! Kram

Postat av: Charlotta

Publicerad 2012-08-18 08:54:46

Åh, vad kul allting verkar! älite som att leva i en dröm kan jag tänka mig. Massa nya människor, massa nytt att upptäcka. Tänk att du bara varit i Mexico i två veckor och allt du har varit med om! Jag tycker att det verkar helt fantastiskt!

Svar: Ja det är otroligt många nya intryck som jag har tagit in de senaste veckorna. Känns som betydligt längre tid än två veckor!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela