Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Fy, skäms på mig!

Publicerad 2012-08-10 05:57:39 i Allmänt,

Ingrid = min mexikanska roomie
Brud = random mexikanska
 
Ingrid: Jag bor med en svenska.
Brud: Vad roligt! Jag kan faktiskt säga 1 sak på svenska "JÄ*LA SKIT"
Ingrid: Hahahaha
Brud: Varför skrattar du? Du vet väl inte vad det betyder?
Ingrid: Victoria har lärt mig 3 fraser, en av dem är "JÄ*LA SKIT"
 
 
Skäms i detta nu över oss svenskar (inkl mig själv) som lär ut svordomar det första vi gör...

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-08-10 10:40:44

Det var verkligen tänkvärt! Fastnar svordomar lättast?

Svar: Tror att man tycker att det är lite roligt att lära sig/lära ut. Sen är det en annan femma att jag i princip aldig använder dem som du vet :)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela