Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Ghetto eller oförtjänt syndabock?

Publicerad 2010-03-25 21:48:24 i Allmänt,

"Tänk på att du är blond och vifta inte med mobilen" sa en anonym källa till mig när jag skulle gå från Sunnersta till Gottsunda centrum i eftermiddags. Tror ni att jag överlevde?


En syn som ofta är förknippad med stadsdelen...

Förutom några småkillar som försökte spruta sockerdricka i ansiktet på mig är jag faktiskt hel och ren, med plånboken i behåll. Vet inte om det var ren tur att busarna höll sig borta, eller så är nog inte Gottsunda så farligt som ryktet säger!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-25 22:01:47

du, snacka inte skit om mitt hood va!?



;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela