Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Från igelkott till nakenhund

Publicerad 2010-01-18 19:31:07 i Allmänt,

Har precis gjort ett av mina kvinnliga behov; epilerat benen! Finns ju flera olika sätt att få bort äckliga hårstrån som dyker upp på ställen där man inte vill ha dem, men jag föredrar epilator och rakning. Är även en erfaren vaxanvändare, men övergick till epilator eftersom vaxning blir så kladdigt.

Mina stubbiga ben var alltså anledningen och hemligheten till att jag hade tjocka strumpbyxor i lördags. Det är den solklara nackdelen med epilering och vaxning, att man måste "spara ut" håret. Och hur fräscht är det? Men resultatet håller ju betydligt längre efteråt.

Nu är jag lika len och mjuk som en babyrumpa :)



Till nybörjare och nyfikna killar som undrar hur "tjejgrejer" går till bjuder jag på exklusiva:

Tips för ett par oemotståndligt lena spiror

  • Rengör huden med sprit för att undvika inflammationer i hårsäckarna
  • Sträck huden i motsatt riktning mot hur du drar apparaten
  • Epilatorn ska dras mot hårets riktning (från foten och uppåt)
  • Dra ganska långsamt så att hårståna inte går av (fot till knä ca 5-10 sek)
  • Bli inte avskräckt av ljudet! Det gör inte så ont som det låter
  • Smörj in med återfuktande kräm när du är klar, t.ex Rich Care Body Lotion
  • Voila! Nu kommer garanterat ALLA vilja ta på dig (ursäkten är benen)


Hur nice är inte det här?

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-19 17:48:18

hahah du äär juu sjuk i huvudet, filp frågade just mig om tjejen (alltså du) var ben obsessed. tillåt mig småle de va ju faktikst kul....men vi gillar´t

Postat av: C

Publicerad 2010-01-19 19:37:48

Tack för suveräna tips! Jag blev lite pepp att växa ut benskogen, gräva fram den gamla epilatorn, dränka benen i sprit (kanske ta en hut själv också) och börja skövla! Undrar bara om ipren funkar förebyggande mot smärtan...?



Keep on blogging!

:)

Postat av: http://minischulman.blogg.se/

Publicerad 2010-01-21 11:40:49

haha, det där gör så ont.

har dock gjort brasiliansk vaxning och vaxat benen OCH DET gjore jävligt ont det med.

men nackdelen är ju som du säger att man måste låta det växa ut och det kalrar jag inte :p haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela