Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

För jag är en PUMA

Publicerad 2010-01-17 21:28:21 i Allmänt,

Jag rör mig kattigt. Mina smidiga och ibland vilda rörelser, får mig själv och offren som utsätts för mig att andfått svettas. Mitt revir försvarar jag och när jag ser eventuella fiender anfaller jag elegant och gör... MÅL! För jag har blivit en puma!

Nu sitter jag här alldeles svettig och äcklig eftersom jag precis kom hem från innebandyträning. Förra veckan började jag och Malin spela innebandy med "Pumorna". Mer formellt är det FBC Uppsalas korplag.

Dock är det generationen över oss som spelar och man kan väl säga att vi sänker genomsnittsåldern i laget rätt rejält. Tanterna (oj, förlåt, menade tjejerna) är i 40-45-årsåldern. Men tempot och 1 träning/vecka är alldeles lagom efter 1 års uppehåll. Hellre komma dit och glänsa än att slita arslet av sig med massa träningar och helvetiska konditionstest!


Oj! Kan man vara så där pumig? Yes, det kan man. Vad var det jag sa? ;)

Skönt att komma igång med träning så att jag kan fortsätta med nån älskvärd Ben & Jerrys i veckan! Tur att vi har ett ömsesidigt kärleksförhållande, jag och Ben!

Victoria <3 Chocolate fudge brownie.
Chocolate fudge brownie <3 Victorias fettceller
"Muuums" (som Maria Montazami skulle sagt)

Kommentarer

Postat av: jojjo

Publicerad 2010-01-18 12:24:23

haj haj på daj!

ska lägga till din blogg bland mina favoriter, jag är din första stalker:)

puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela