Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

En höjdrädd teletubbie

Publicerad 2010-01-19 18:40:22 i Allmänt,

På bussen på väg hem från skolan satt en bedårande liten teletubbie (eller jaja, en liten kille i blå overall och blå mössa) några säten bredvid mig. Han var däremot väldigt orolig, nästintill livrädd! Han var inte rädd att bussen skulle krocka, att man inte hade bälten eller att chauffören skulle vara elak och kidnappa passagerarna (farhågor jag har än idag), utan sa istället:
- Mamma, jag är livrädd att ramla ner! Det är så höga säten! och pressade huvudet mot ryggstödet och sneglade förskräckt ner mot golvet.


Jag förstår att Tinky winky var skräckslagen att ramla ner från de skyhöga sätena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela