Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Pengaångest. Nöff!

Publicerad 2010-01-25 15:28:00 i Allmänt,

Det var som "griseknoa"! Jag har nämligen fått lön från mina två veckors kvällsjobb på Posten innan jul. Frågan är bara vad jag ska göra med pengarna?

Köpa massvis med hamburgare? Nej, du är för lat för att träna bort alla kalorier!
Få en schysst lapdance? - Men fy! Inget sånt inte!
Köpa vänster bakhjul till en cool bil?Pff! Hur många löner ska du spara för att få en HEL bil?
Satsa på travet och vinna storkovan! - Vickan tänk! Hur troligt är det att du vinner?
Hälla ut en riktigt dyr champagne i diskhon (nya innegrejen) - 10 sekunders lycka. Hur kul är det sen?

Inte blev jag så mycket smartare av det här. Får väl fundera lite till och försöka spara under tiden!


Ungefär så där vilse känner jag mig. Vem har sagt att man blir lycklig av pengar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela