Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Ingen spansk kärring får ersätta mamma!

Publicerad 2010-02-25 18:33:28 i Allmänt,

Ett telefonsamtal med någon som bryter på ett annat språk:

Vic: Hej, det är Victoria
Någon: Oj, har jag ringt fel? Jag söker X.
V:
Nej då, det är min pappa. Vill du ha hans nummer?
N: Åhh, är det? Jag träffade honom i Spanien för nästan 50 år sedan. Nu är jag i Uppsala och försöker leta upp honom. Tänk hur många år som vi har gått miste om!
V: Ähh... Men det kan inte vara han! Min pappa är 51.
N: Jaha... jag är 67. Han var i och för sig något år yngre.
V: NEJ! DET ÄR INTE HAN. HEJ DÅ!


Sökte på gammal spansk tant på google. Kan det vara hon?

Hade jag något annat val än att slänga på luren? Det är säkert inte min pappa hon letade efter, måste finnas fler med samma namn...

Vågar ändå inte riskera att pappa skulle falla för festelsen och byta ut min 41-åriga mamma mot en 67-årig spansk tant! Tänker därför hålla detta hemligt, skvallra inte!

Kommentarer

Postat av: Fanset

Publicerad 2010-02-25 20:40:20

Bra gjort Vickan! Håller med dej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela