Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Och vad ska hon med den filmen till?

Publicerad 2012-11-20 09:27:00 i Allmänt,

När vi strosade runt i México City kom en tjej fram och ryckte i Emils arm
 
Tjej: Hej!
Emil: Hej?
Tjej: Har du lust att svara på några frågor? Det är till ett skolarbete.
Emil: Jo, det kan jag väl göra.
 
Tjejen tog upp sin mobiltelefon och bad mig filma.
"WTF säger hon?" antar jag att han tänkte
 
På urusel engelska genomfördes följande intervju:
 
Fråga 1: Favoritdjur?
Fråga 2: Favoritmat?
Fråga 3: Favoritfrukt?
Fråga 4: Favoritdag?
Fråga 5: Favoritnummer?
Fråga 5: Favoritsångare?
 
Det märktes snabbt att intervjun inte var planerad och att det var ett svepskäl att skylla på skolarbete. Frågan är om hon förlorat ett vad och tjejkompisarna spionerade från buskarna bredvid, eller om hon ville ha filmbevis på att hon pratat med en svensk kille?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela