Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Hjälp, jag har bilskräck!

Publicerad 2010-02-01 23:49:54 i Allmänt,

Bilar är ungefär det läskigaste som finns! Självklart är det obehagligt om man kör av vägen (som jag fortfarande har traumatiska minnen av från igår), men den kan också skrämma mig på andra sätt!

Vickans anledningar att vara rädd för bilar:

  • Det kan vara en psykopat som kör och medvetet jaga och försöka köra på en! (Det är därför jag alltid vänder mig om och kollar på bilen när den kör förbi. Tänk om den tvärt skulle ändra riktning och köra mot mig)!
  • Registreringsskyltar får mig att tro att jag är CSI-agent! Ibland får jag tvångstankar att komma ihåg numren på registreringsskyltar. Bilen kanske cirkulerar i en brottsutredning och då är det mitt ansvar att memorera den brottsliga nummerplåten. Problemet är svårigheten att se vilka som är kriminella och inte. Därför blir det tyvärr mer kvantitet än kvalitet.
  • Oändligt med livsöden på vägarna! Har du någon gång tänkt på hur många bilar du möter när du kör? Minst lika många människor sitter bara några decimeter från dig, men ni har helt olika livsöden. Någon kanske är gravid, en annan har precis fått en befordran på drömjobbet, en annan kanske krockar bakom nästa krön och dör. Var är du själv på väg?


Vad händer bakom nästa kurva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela