Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Lördag hela veckan

Publicerad 2012-08-25 21:12:21 i Allmänt,

En helt vanlig vardag i affären:
 
Ingrid: Ska vi köpa godis?
Jag: Hmm, det är ju inte lördag
Ingrid: Öhh, nää, vad menar du?
Jag: Det är ju mitt i veckan
Ingrid: ... ???
Jag: Lördag = lördagsgodis i Sverige
Ingrid: HAHA! Det dummaste jag hört! Menar du att det är mer ok att äta godis på helgen än en tisdag? Har aldrig hört något töntigare!
 
 
I Mexico existerar inte lördagsgodis utan alla dagar är jämställda ur "sockerhetssynpunkt". Förvisso är godis inte nyttigare på lördagar men jag tycker ändå att det känns mer ok...

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-08-26 19:53:12

Sen när vill du inte äta godis en tisdag......?

Svar: Jag skrev inte vad svaret blev...
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela