Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Tveksamt om 0-visionen gäller i Mexico...

Publicerad 2012-09-11 03:37:00 i Allmänt,

När till och med en tysk (som är van med autobahn) högljutt drar efter andan, då vet man att det går fort på de mexikanska vägarna...
  • Omkörningar i 160 km/h med mötande trafik
  • Vändningar på vägen - även om trafiken flyter i 150 km/h 
  • Kurvor och uppförbackar med dålig sikt - mötande trafik kör förhoppningsvis ut på vägrenen vid omkörningar
8 personer i en bil - vill man så går det! Bild från i fredags innan vi lämnade Puebla
 
Hade ändå en trevlig och behaglig resa. Detta eftersom jag efter 5 minuters bilfärd av dödsångest tänkte att "Krockar vi så är det bättre att mina sista minuter är fridfulla än hysteriska".

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-09-11 06:27:32

Underbart att du klarat dej!!!! Du låter i alla fall haft en fantastisk upplevelse! Kram

Svar: Jag har haft det toppen! :)
None None

Postat av: Farmor

Publicerad 2012-09-11 19:48:31


Helt otroligt hur mycket du har fått uppleva de här veckorna.Du är modig och duktig som klarar av allt.

Kram

Svar: Ja det har verkligen varit en upplevelserik helg!
Kram :)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela