Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Svårigheter? Finns bara möjligheter!

Publicerad 2012-09-14 06:20:35 i Allmänt,

Är det något problem om körfältet är täckt av jord och träd?
Absolut inte! Förhoppningsvis får man inget möte när man kör på fel sida i en kurva med stup på sidorna.
 
Men om en bäck korsar vägen då?
Piece of cake! Lite vatten ska väl fordonen tåla!
 
Men om bussen stannar i en uppförsbacke för att det är något fel med bensinintaget?
Då låter man en person hänga sig fast på bussen för att trycka in slangen samtidigt som man kör. Visst, det kan verka farligt, men hur ska man annars komma fram?
 
Så här gör man i alla fall i Mexico...

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2012-09-14 20:56:43

Tur att inte Cecilia var med!!!!!Du verkar ju hur cool som helst. Var du inte det minsta rädd?

Svar: Ja, hon hade nog inte uppskattat det, haha! Till en början var jag livrädd, men bestämde mig sen för att totalt strunta i det eftersom jag inte kunde påverka någonting. Skulle vi krocka/åka utför ett stup så kunde jag lika gärna ha några trevliga sista minuter och njuta av utsikten än att vara superstressad.
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela