Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Smeknamn - speglar det personligheten?

Publicerad 2012-09-14 22:26:00 i Allmänt,

Viccan, Vic, Viccisen, Viccy, Viccis = mina gamla smeknamn.
 
Här kallar utbytesstudenterna mig för CHICKEN...
 
Förvisso är min vanligaste fråga "Är det säkert här? Inte det minsta farligt"
 
Dock tycker jag att det är helt naturligt att jag är nervös över 12 timmars bussfärd nattetid till Chiapas, ett av Mexicos fattigaste områden, dit vi med största sannolikhet ska åka ons-sön nästa vecka.
Svensk TV håller i alla fall med mig. (Tack Amanda för bilden, känns bättre med medhåll, eller?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela