Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Jag är väl inte knäpp?

Publicerad 2012-09-25 15:57:00 i Allmänt,

Jag: Tar ni malariamedin?
Alla andra: Nej, varför då?
Jag: För myggorna givetvis!?! För att inte bli sjuka!
Alla andra: Det är snarare du som är sjuk! Om du inte redan är det, lär du bli det av medicinen. Finns ändå ingen malaria här.
Som ensam person av 13 studenter tog jag ändå malariaprofylax och missbrukade en nyinköpt myggspray. Finns faktiskt risk att få malaria i Chiapas enligt svenska källor.

Kommentarer

Postat av: Mormor!

Publicerad 2012-09-25 20:43:38

Du är nog ovanligt förståndig istället! Bra gjort!

Postat av: Pap

Publicerad 2012-09-25 22:16:31

Hålla ut och inte falla för grupptryck, det är min melodi och det har du tydligen lyckats lära dig:) Bra gjort!

Svar: Exemplarisk dotter - jag vet ;)
None None

Postat av: Charlotta

Publicerad 2012-09-28 21:42:29

Märker att du är din mammas dotter?

Svar: Mm, tyvärr emellanåt... Samvetet som dödar mig om jag inte gör som mamsen & papsen säger, haha
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela