Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Dumt att göra Amanda besviken

Publicerad 2012-09-07 02:13:00 i Allmänt,

"Victoria, jag skäms ju över dig om du kommer hem efter ett halvår i Mexico och inte är brun!?!"
 
(citat från min gulliga syster Amanda)
 
Men vad ska man göra när Puebla-normen är att undvika solsken så mycket som möjligt. Sola gör man ju bara på stranden!
 
Strand i Veracruz. Enligt Mexikanarna är stranden "ful" men tyske Manuel klagade inte på stranden under hans besök där.
 
Man kan förstås fly staden och åka 3 timmar med bil till kusten, till Veracruz, vilket är precis vad jag ska göra imorgon kväll. Vi är sex utbytesstudenter som ska bo hos mexikanska Jelly och hennes familj under helgen.
 
 
När man ändå är i Veracruz, varför inte prova på detta?
 
 
Eller kanske se lite mer pyramider? Dags att utforska Mexico!

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-09-07 07:39:45

Låter jättekul att få så blandade upplevelser vid ett besök vid kusten! Gör inte Amanda besviken!! Lycka till!

Svar: Tack så mycket!
None None

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-09-11 01:22:35

Haha hoppas du har det bra och att du blivit aningen brunare! ;)

Svar: Har faktiskt hört från flera personer idag att jag är superbrun ;) Håller dock inte riktigt med... Fast har nog Pueblas brunaste ben (med tanke på att de ej solar här...)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela