Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Där sköt de sig själva i foten

Publicerad 2012-09-17 11:50:00 i Allmänt,

Nationaldagens huvudpunkt inträffar kl 23.00 då otroligt många människor samlas i Pueblas centrum för att se "El grito" - guvernörens hälsning till folket.
Vill ni se filmklippet finns det här.
 
Själv stod jag kl 23.00 en gata därifrån och tjafsade med fem ilskna servitörer på baren där vi (20 utbytesstudenter) hade spenderat flera tusen kronor. De vägrade låta oss gå eftersom "någon i vårt sällskap" tydligen hade missat att betala motsvarande 25 SEK.
 
Till "El grito" kom vi 23.02, precis när talet slutade. Till baren kommer jag aldrig gå tillbaka igen. De blev precis av med 20 st köpglada europeiska gäster, synd för dem...

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2012-09-17 23:17:49

El Grito, riktigt maffigt!
Var på motsvarande vid Plaza Mexico i Buenos Aires med mina mexikanska vänner. Efter spelade ett sånt där klassiskt mexikanskt band i timmar och det var kokande stämning! Grym blogg Vickan, läser ofta!

VÍVA!!

Svar: Heeej! Kan tänka mig att "El Grito" var riktigt häftigt i en stad som BA, kul att det anordnades även där! Haha, måste säga att jag tycker att stämningen håller högre nivå än själva musiken ;)
Kul att du uppskattar bloggen. Hört från Lina att du trivs!

Saludos!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela