Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Dagens ord

Publicerad 2012-09-06 06:39:00 i Allmänt,

Förkunskaper till detta inlägg: agua = vatten
 
I mataffären:

Jag: Ska vi köpa en "melon de agua"?
Ingrid: Vatten med melonsmak?
Jag: Nej, en "melon de agua"
Ingrid: ???
Jag: Vad är det du inte fattar? Frukten "MELON DE AGUA"
Vem som helst fattar väl att jag ville ha en vattenmelon, inget himla vatten!
 
Ingrid: Varför säger du "agua"? Det heter bara melon (pekar på en honungsmelon)
Jag: Men det är ju inte samma sak som MELON DE AGUA! (Jag går och hämtar en vattenmelon)
Ingrid: HAHAHAHAHA, har aldrig varit med om något roligare!
Jag: Öhh, va?
Ingrid: Nu fattar jag! Det heter ju watermelon på engelska. På spanska är det sandía.

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2012-09-06 18:11:29


Vilken härlig bild på Dig och melonen.

Svar: Vad roligt att du tycker det farmor! :)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela