Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Om jag ändå vore "de Ben&Jerry´s"

Publicerad 2012-10-04 18:33:00 i Allmänt,

Fick precis höra att:
 
"Victoria es de chocolate" = "Victoria kommer från choklad"

Mexikanarna känner mig väl verkar det som, eller vad menar de?
Efter en lång förklaring förstod jag att det är ett uttryck som används om något är för svårt för någon. Exempelvis om några barn leker tagare och den minsta alltid blir tagen, så är den lilla "de chocolate".
 
Dumma dem! Jag vill inte vara "de chocolate"! Ska fråga vad "de Ben&Jerry´s" betyder, föredrar nog det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela