Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Emil får konkurrens

Publicerad 2012-08-15 04:16:25 i Allmänt,

Har aldrig pussats så mycket som här i Mexico. Man kindpussas nämligen så fort man träffar på någon som man känner igen. Eftersom det är  lättare att hålla reda på 1 blond tjej än 5000 mörkhåriga mexikanare blir det bokstavligt talat pusskalas för min del...
 
Tydligen! En kindpuss är utmärkt vid dessa tillfällen:
 
- Om du träffar på din professor i skolkorridoren.
 
- Om din bekantas kompis systers kusins pojkvän får syn på dig.
 
- Istället för en handskakning i syfte att presentera dig för någon du aldrig har träffat.
 
Glöm inte bort att man pussas även som avsked. Därför blir det ofta 2 pussar inom 10 sekunder (hälsnings- och avskedspuss) eftersom man sällan känner sin pusspartner och inte har något att prata om...

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-08-15 08:16:48

Haha, inte så konstigt att du börjar bli förkyld då...;)

Svar: Hälsade (=kindpussades) precis med en kille som hade influensa! Kul att han sa det efteråt...
None None

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-08-15 09:36:48

Tänkte som Olivia! Är de ofta förkylda i Mexico? Emil får passa sej förstår jag!! Hoppas du har det bra i alla fall! Kram

Svar: Inte vad jag märkt, de kanske vänjer sig med alla bakterier. Dock hälsade jag (=kindpussades) precis på en kille som hade influensa. Mysigt...
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela