Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Mina fördomar om fransmän är borta

Publicerad 2012-08-04 04:37:56 i Allmänt,

I taxibilen:
 
JagHow much is it?
Chauffören: No! No inglés, no!
 
Efter 36 timmar i Mexico är jag inte förvånad längre. Varken taxichaufförer, receptionister där jag bor, kassörskor eller tjejen som jag bor med kan ett enda ord engelska! Trots att min spanska består av 4 års bortglömda standardfraser från skolan är jag kung på spanska i jämförelse med deras engelska! Förvisso säger det mer om deras engelska än min spanska...
 
Räddaren i nöden (när jag orkar börja använda den)

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-08-04 08:50:38

Var kommer Fransmännen in i detta??

Svar: Syftade på att jag tänkte att de kan dålig engelska, men det var kanske lite långsökt... :)
None None

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-08-04 14:24:21

Har du fått ditt rum än? :) har du några schyssta roomisar? :)
puss!

Svar: Japp, det har jag. Delar lägenhet med en gullig mexikansk 18-åring. Om du bläddrar ner något inlägg så ser du hur jag bor :) Hoppas allt är bra med dig!
Puss
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela