Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Lärdom från resan hit

Publicerad 2012-08-03 03:45:48 i Allmänt,

1. Kombinationen långklänning och gymnastikskor är underskattat! I alla fall om man är i desperat behov att bagaget ska väga mindre och man tvingas ha på sig sina tyngsta kläder.. 
Modemiss? Javisst!
 
2. Det är en fördel om man kommer ihåg pinkoden till sin mobil
Alternativt förstå sig på telefonautomater, vilket jag tyvärr inte gjorde, = orolig familj (bild: Apples hemsida)
 
3. Svenskar kan tydligen liknas vid skyltar
Fick kommentaren från en äldre man som jag pratade lite med. Tror inte att det var en komplimang när han sa att ni svenskar kan liknas vid skyltar, och pekade på dessa...

Kommentarer

Postat av: Frasse

Publicerad 2012-08-03 08:48:38

Gick resan bra? :D måste vara ashäftigt att vara i mexico!!

haha typsikt jobbigt att glömma pinkoden.. har inte du gjort det innan en gång? eller blandar jag kankse ihop dig med någon?

hoppas allt är bra annars!

Svar: Absolut! Visserligen var det en väldigt lång resa, väntade i över 9 timmar på båda flygplatserna, segt, men annars har allt gått bra :)
Haha, joo!! Det var när jag skulle handla första gången på systemet! Måste tydligen låsa sig i mitt huvud när jag är i stressiga/nervösa situationer ;) Puss
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela