Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

En helg av lärdom

Publicerad 2012-08-20 03:28:00 i Allmänt,

Saker jag har lärt mig under helgen:
 
- Öppna kapsyler med endast armarna (nytt partytrick)

- 45 minuters vistelse i solen är tillräckligt för att se ut som en polkagris 
 
- Öppna aldrig dörren mitt i natten om det knackar på. Alldeles för många mexikanare har svårt att förstå att festen är slut trots att man ligger och sover (detta gäller även rumskompisar och deras "gäster"...) 
 
Första stoppet i Atlixco
 
Mex, svensk, tyska
 
Dags för lunch. Svårt att veta vilket av alla restaurangstånden på marknaden som var bäst
 
Blev till slut tacos med bla avokado, ost och kött, supergott som alltid!
 
Framme i Metepec. Mina mexikanska roomies
 
Baci(öl)ligt värre
 
Tro det eller ej, men på kvällen var det lägereld och korvgrillning som gällde

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-08-20 17:41:23

Verkar som att du haft det bra gumsi, bra att du äntligen fick bättra på brännan lite hehe... ;)

Svar: Haha, mm, sant! Är ju ett skämt att man är i Mexico och inte "får" sola eftersom de tkr att det är konstigt att sola utan en strand i närheten!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela