Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Campusvandring - check

Publicerad 2012-08-04 05:33:29 i Allmänt,

Bakom inhägnat område med vakter i varenda hörn hittar man Tec de Monterrey, campus Puebla, där jag till stor del ska spendera den närmaste framtiden
 
Välkommen på rundvandring
 
Känner man sig lunchsugen kan man köpa tacos, subway eller något annat från restaurangena i byggnaden
 
Ett campus kan inte vara för rent och städat
 
Jag och två mexikanare som tog hand om oss. Verkligen supertrevliga och de kunde tom engelska! (Notera svenska flaggan i bakgrunden)
 
Känner man sig sportsugen är det bara att gå ner till en av idrottshallarna under tältet, eller tennisbanorna/gymet utanför. Självklart observeras allt av en vakt som ni ser bakom nätet!
 
Ångrar att jag tog ur fotbollsskorna ur packningen...
 
Självklart behövs stämningsfull musik, så varför inte spela Swedish House Maffia i bakgrunden?

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-08-04 08:43:45

Låter som att du blir bra omhändertagen och t.o.m kan få mat!! Godiset är väl slut?Hoppas de har fotbollsskor att sälja! Tänk vad du måste lära dej Spanska snabbt(men du kan ju bra innan)Väntar på mer information och bilder! Kram

Svar: Jag får köpa maten men det är verkligen inte dyrt! Ändå är Puebla förhållandevis dyrt i jämförelse med övriga Mexico. Som tur är har jag godis kvar. Tror nog inte det ska vara något problem, var på ett superstort köpcentrum igår. Än så länge känner jag mig hindrad i språket, men hoppas att det lossnar snart. Kram
None None

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-08-04 10:28:04

Gud vad det såg fräscht och fint och modernt ut! Härligt :) skönt att se att du kommit på plats. spanskan kommer säkert snart ,no te preocupes ! Fick lite hjälp av google translate där.. Superkul att du har bloggen Vickan, synd att vi inte hann ses mer innan du åkte, men du verkar ha det bra vilket gör mig glad iaf! :) Puss och kram

Svar: Hej Hanna! Kul att höra från dig! Hoppas allt är bra med dig! Ja, det är verkligen superfräscht! Haha, rolig du! Det är nu man ångrar att man pluggade glosorna i A-korridoren utanför, 10 min innan lektionen, och att de försvann lika fort efter läxförhöret. Ja, verkligen synd, vi får ses i jul! Har du skype? Skulle vara roligt att prata lite någon dag. Jag heter iaf Victoria Falck. Puss puss
None None

Postat av: Farmor

Publicerad 2012-08-04 17:42:41

Det var verkligen roligt att få se hur det ser ut där du skall bo nu. Det var ett fint kort på dig och killarna.Skönt att dom kan engelska så du får vila från spanskan emellanåt. Kram

Svar: Hej farmor! Ja, det brukar vara roligt att se bilder. Tack så mycket, de är väldigt schyssta och som sagt bra att de kan engelska :) Kram Victoria
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela