Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Så här får man fransk hotdog (gratis)

Publicerad 2010-01-20 09:41:04 i Allmänt,

Som ni vet är ett av målen för 2010 att lära mig en "frän" raggningsreplik på ett annat språk. Kan ju alltid vara bra att ha ett ess i skjortärmen! Jag har även nämnt att jag redan kan en på franska, som jag tränade på innan jag åkte till Chamonix 08.

Så här var det meningen att den skulle gå till (Har absolut ingen aning om hur franska stavas, kan hackigt uttala en mening, och det är raggningsrepliken.)

  1. Jag skulle diskret spana in ställets snygging och kasta förföriska blickar mot honom
  2. Han med stort H skulle lägga märke till mig och självklart vilja att jag skulle vara hans ikväll
  3. När H kom fram skulle jag tindra med ögonen och slänga lätt med håret (det var viktigt att det skulle se omedvetet ut, men givetvis skulle jag göra alla rörelser enligt det intränade schemat)
  4. Han skulle gå rätt på sak och fråga om jag hade pojkvän
  5. Då skulle jag dra fingret från munnen och neråt, bita mig i läppen och sexigt viska "Cheu neu se pa, se depóng..." som enligt min stavning betyder "Jag vet inte, det beror på...


Bilderna visar steg 3. Hur jag diskret låter håret fladdra till och får ögonkontakt med denna pudding.

Och vips så har man en fransk hotdog! Kan det bli lättare?

OM INTE MAN TOTALT GLÖMMER BORT LINEN! Förstå att jag var besviken när jag kom hem efter en galen partyvecka och insåg att jag aldrig använt den! Vilken tur att jag istället föll offer för andras raggningsrepliker så jag slapp åka vinstlös hem!

 

Kommentarer

Postat av: S

Publicerad 2010-01-20 09:49:55

enligt min franska stavas det såhär: je ne sais pas. ces't depande...



men min franska är ju hemsk, så du har säkert rätt;) hahaha

Postat av: Mallan

Publicerad 2010-01-20 18:54:03

Neej vinstlös blev du ju knappast du kom ju hem med din kära vän körtelfeber!! ;D

Postat av: Dana

Publicerad 2010-01-20 19:09:24

hahahahah nytt försök i magaluf rå?

dock på spanska då men vafan de e ju nästan samma sak!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela