Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Vitlök - ett utvecklingssamtals värsta fiende!

Publicerad 2010-02-10 21:39:58 i Allmänt,

Är alltid lika nervös inför utvecklingssamtal! Benen skakar och svetten rinner ner längs ryggraden. Men vad är så farligt egentligen? Jag har ju kommit levande alla gånger därifrån, även idag!

Saker som kan gå fel på ett utvecklingssamtal:

  • Få en tvångstanke att skrika, kasta saker och rycka i kroppen (Ibland är jag lite störd, så man vet aldrig :S)
  • Glömma att smöra för läraren (Hallå, det där är ju min chans att få MVG)
  • Att jag ska bli kidnappad på vägen dit (Vore ju fruktansvärt att missa samtalet. Tänk vad mycket skäll jag skulle få!)


Var tvungen att lugna mina nerver innan samtalet med en subwaymacka med Amanda.

Plötsligt insåg jag det värsta tänkbara, nämligen att jag stank vitlök från dressingen! Och jag som skulle sitta instängd i ett litet rum med min mentor precis mittemot mig. Hjälp, vad skulle jag ta mig till?


Smart som jag är förstod jag att jag borde köpa tuggummi. Tror att det är många som hade fått panik och istället åkt hem. Är verkligen imponerad över mitt höga IQ som fick mig att välja rätt smak, och sedan genomföra samtalet på ett utmärkt sätt...

Men det förstås, jag är ju Vickan, så vad annat hade ni väntat er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela