Victoria Falck

Tacos & tequila - en blond student i Mexico

Det är inte mitt fel, det är östrogenets!

Publicerad 2010-02-11 18:29:10 i Allmänt,

Hua, ibland hatar jag att vara tjej! Varför ligger all den tekniska ådran i Y-kromosomen? För visst måste det vara så att alla tjejer är lika blåsta med en skruvmejsel i handen som jag, eller?

Saker jag inte borde avslöja, men gör det ändå i ren frustration:

  • Måste be mina småsyskon om hjälp när jag ska titta på TV. Vet inte vilken fjärrkontroll jag ska byta kanal med och kollar därför bara på DVD. Ni kan inte ana hur många timmar jag har lagt ner för att lära mig den!
  • Det svåraste momentet för mig att ta körkort var pinsamt nog att lära mig hur vindrutetorkarna fungerade. Jag driver inte! Har även haft problem med blinkersen, men det är en annan historia...
  • Har en ruta som täcker halva displayen på min kamera, som jag inte vet hur jag ska få bort! Skyller alla dåliga bilder på det, eftersom jag inte ser vad jag tar kort på!


Alla tekniska prylar gör mig galen! Var tvungen att sätta på mig söta strumpor för att kompensera det sura!

Insåg just en fruntansvärd sak. Mina småsyskon är också tjejer! De kan minsann... Likaså har jag tjejkompisar som brukar hjälpa mig med mina svårigheter och de verkar vara tekniska fast de inte är killar!

Hur går det här ihop? Jag som trodde att "BloggVickan" var "QueenVickan" på allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

20-årig tjej från Uppsala som bor i Puebla, Mexico. Här pluggar jag en utbytestermin från civilingenjörsutbildningen Industriell Ekonomi vid LiTH. Tacos och tequila - Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela